Alapvetően a mobilos/tabletes környezetbe letölthető applikációk (játékok, alkalmazások) ingyenes verzióiban találkozhatunk számtalan reklámmal, amelyeknek megjelenítése elbizonytalaníthatja a felhasználókat. Sajnos van egy olyan rossz beidegződés, hogy a reklámok vírusokat tartalmaznak, és mondjuk ezen az egyes megjelenítések „kétes” kialakítása sem segít.

A reklámmentes appok többnyire fizetős kivitelben vannak, azaz az alapprogramért fizetnünk kell. Természetesen vannak kivételek, de azok is többségében trial verziók (azaz nem teljes).

A reklámok szerintem két csoportra oszthatóak, az egyik a normális médiaügynökség által kihelyezett (leggyakrabban Google) hirdetései, a másik a programkészítő egyéb applikációit hirdető reklámok. Utóbbi a veszélyesebb (természetesen csak átvitt értelembe) mivel ezeknek a megjelenítése nincs szabályozva ellenben a médiaügynökségek hirdetéseinek megjelenítésének szigorú követelményei vannak (elhelyezés, méret, stb.).

Bár nem lehet 100%-os garanciát biztosítani, azért a Google Play-ről vagy az iTunes-ról letöltött applikációk nagy része biztonságos.

A kialakítás illetve a megjelenés már más kérdés. Nem szabad elfelejteni, hogy a fejlesztők vagy az eladásokból vagy a reklámokból próbálnak meg bevételre szert tenni, ezzel is biztosítva a megélhetésüket. Az agresszívabbak úton útfélen reklámokat jelentetnek meg az applikációban, aminek többsége idegesítő, ezért nagyobb sikerre szerintem ezek nem alkalmasak, viszont a felhasználóban egy negatív képet alakít ki az ingyenes appokról. A normális méretű és kialakítású hirdetés nem csak a felhasználónak jó, a reklámfeladónak is releváns forgalmat biztosít, lényegesen lecsökkentve a félreklikkelésekből adódó többletköltséget.

A címben szereplő kérdésre nehéz azt írni, hogy ne féljünk, hiszen manapság – mint arról többször írtam – a kiberbűnözök nagyon leleményes megoldásokkal próbálják megfertőzni a készülékeinket. Esztelen használat mellett, bármi jelenthet potenciális veszélyforrást, de egy kis odafigyeléssel a hirdetések ártalmatlanok, egyszerű reklámként kezelendőek. Az online tartalmak lényegesen átalakultak, manapság ezeket a hirdetéseket kikerülni szinte lehetetlen, a normálisabb használatért kell még sokat fejlődnünk.

Remélem érdekesnek találtad a bejegyzésem!

Tetszett a bejegyzés?

Csatlakozz a kütyü tesztek blog facebook közösségéhez!