A készülékeink naprakész állapotához elengedhetetlen a rendszeres frissítés. Utóbbi jól hangzik, de az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy egy-egy készüléktípus esetében a gyártók csak egy bizonyos időtartamig adnak ki újabb és újabb frissítéseket az operációs rendszerhez. Ennek egyik oka, hogy az újabb rendszerfrissítések egyre magasabb hardveres követelményeket igényelnek, amelyek a régebbi elavult készülékeknél nem feltétlenül adottak illetve az új készülékek eladását próbálják ezzel is serkenteni.

A készülékeink (mobil és tablet) frissítésénél – főleg Android viszonyában – többfajta megoldás is létezik. Válogathatunk hivatalos és kevésbé hivatalos megoldások közül, amelynél utóbbi értelemszerűen garanciavesztő beavatkozásnak tekinthetnek. A hivatalos frissítés végrehajtása nem befolyásolja a garanciaidőt, viszont több esetben is találkoztam már olyan esettel, hogy a folyamat végén a készülék nem „ébredt” fel.

Frissítés megoldások:

A gyártó saját programjával: Ezen a területen főleg a Samsung jeleskedik, mivel a saját hivatalos „KIES” nevű PC-s programja számtalan lehetőséget kínál, többek között a frissítést is. Elvileg az Alcatelnek is van hasonló programja, de nekem személy szerint nem sikerült működésre bírnom. Számítógépen keresztül történő frissítésnél mindig nagyobb a hibahatár, azaz könnyen szervizbe köthet ki a készülék hibás műveletsor esetében. Sokfajta program létezik gyártótól függően, de ezek többnyire csak a konkrét frissítésre használhatóak.

FOTA (Firmware Over The Air): Ezzel a megoldással nincs szükség a számítógépre, frissíteni WIFI/mobilinternet segítségével lehet. Relatív egy eléggé megbízható megoldás. Szükséges hozzá egy Google fiók és érdemes inkább WIFI-n keresztül megkezdeni mivel egy-egy frissítés elég nagy adatállományt takarhat. Beállítható, hogy automatikusan ellenőrizze, hogy van-e elérhető frissítés bizonyos időközönként illetve, hogy csak WIFI-n keresztül hajtsa végre a letöltést.

Elérhető: Beállítás -> eszköz névjegye -> szoftver frissítés

ODIN: Gyári megoldás ez is, csak nem a végfelhasználók számára, a szerviznek lett kifejlesztve. Egy lényegesen összetettebb program rengeteg beállítással. Ez a mélyvízbe tartozik ezért nem is boncolom tovább, mivel még mindig nem egy szakmai blogot szeretnék írni.

Fontos!

Frissíteni csak teljesen feltöltött készülékkel kezdjünk el. Az adatainkat előtte mentsük le egy a készüléktől független tárolóra. Egy-egy frissítés hosszú időt is igénybe vehet, tehát kalkuláljunk vele.

A gyártók frissítései általában a korábbi rendszer hibáinak a kijavítását tartalmazzák és/vagy egy újabb operációs rendszert. Elvileg ezeknek a frissítéseknek a telepítésével egy jobb „használhatóbb” rendszert ezáltal készüléket kaphatunk – ami persze nem mindig jön össze. Ha valaki nem bízik meg a fentebb felsorolt lehetőségekben, akkor garanciaidőn belül a szervizben is lefrissítheti a készülékét díjmentesen.

/ A bejegyzésben szereplők a teljesség igénye nélkül értendőek és főleg Android rendszerekre vonatkozóan. /

Remélem tudtam segíteni!

Tetszett a bejegyzés?

Csatlakozz a kütyü tesztek blog facebook közösségéhez!