Sokszor kapok olyan kérdéseket, amelyek érdekesek illetve sokunkat érdekelhet, de a megválaszolásuk rövid, egy teljes bejegyzést nem fednek le. A mai bejegyzésben ezeket a „rövidválaszos” kérdéseket szedtem össze.

Miért fagy az okosmobilom?

 A mobilfagyásnak többfajta okozója lehet. Az egyszerűbb és könnyebben észrevehető, hogyha hardveresen gyenge a készülék és sajnos ezzel nem lehet semmit sem kezdeni. A másik gyakori jelenség, hogy a kütyü újkori állapotában még megfelelően működött, de elkezdett lefagyni/újraindulni. Ennek rendszerint valamilyen felhasználó beavatkozás az okozója (applikáció telepítés illetve eltávolítás), amennyiben nem tudjuk megtalálni a kiváltó okot érdemes a „gyári beállítások visszaállítása” menüponttal próbálkozni (ilyenkor minden adatunk törlődik). Amennyiben a probléma továbbra is fennáll, forduljunk a márkaszervizhez.

Miért nem működik az okosmobilomon, ami eddig működött?

Az előzőek érvényesek itt is, amennyiben az újkori állapotban működött az adott funkció, akkor a fizikai hibát kizárva a telepített applikációkban keresendő a hiba. Gyakori probléma, hogy a különböző Task Killer applikációk olyan funkciókat is blokkolnak, amelyek miatt működési problémák léphetnek fel.

Miért lassú a böngésző? (mobil/tablet)

Az internetsebesség nagymértékben meghatározza a böngészési sebességet. Amennyiben kizárható a lassú internetkapcsolat érdemes többfajta böngésző applikációt is kipróbálni (Chrome, Opera, Dolphin, stb.). Ezeken kívül még érdemes odafigyelni arra, hogy a háttérben automatikusan szinkronizáló applikációk (e-mail, facebook, stb.) is okozhatják a lassulást, de a több ablak egyidejű megnyitása is a kiváltó okok közé sorolható illetve itt is sokat számít a megfelelő hardveres teljesítmény.

Hol tudom letölteni…?

Persze vannak specifikus programok, amelyeket értem, hogy nehéz beszerezni de (!) az esetek többségében (90%) a Google (vagy Bing) kereső használatával a találati oldal első részén a kérdésre válasz kapható.

Hogy tudom visszaállítani a Firefox teljes képernyős üzemmódját?

A böngésző teljes képernyős megjelenítését az F11 gombbal aktiválhatjuk, illetve állíthatjuk vissza.

Hogy tudok nagyítani a böngészőben?

Nagyításhoz a CTRL +, kicsinyítéshez a CTRL – használható, az alaphelyzetbe való visszaállítás a CTRL 0 kombinációval aktiválható.

32 vagy 64 bites operációs rendszerem van? (Windows)

Az operációs rendszer típusának megtekintése a START + számítógép menü „számítógép” tulajdonságaiban (jobb klikk) tájékozódhatunk.

Hogyan tudok vendég fiókot létrehozni? (Windows)

Szerencsére a Windows operációs rendszerben típusszámtól független egy helyen érhető el a vendég profil aktiválása. A vezérlőpult felhasználó fiók menüpontban a „felhasználói fiók hozzáadása vagy eltávolítása” rész alatt érhető el. A vendég fiókon kívül érdemes létrehozni több fiókot, hogyha nem egyedül használjuk a számítógépet, ezzel is biztosítva az adataink védelmét, illetve minden fiók egyéni testreszabhatóságát.

Az „XY” telefon jó?

Sokszor kapok olyan kérdést, ahol konkrét típusról érdeklődtök. Minden esetben leírom (ezért itt is megteszem), hogy az adott felhasználási körülményektől függ, hogy a készülék jó-e vagy sem. Mint egy külsős embernek nehéz válaszolnom ezekre a kérdésekre, csak saját tapasztalataimból tudok meríteni, de konkrét ajánlást nehéz adni. Ajánlom mindenkinek, hogy a kiszemelt készülékről a lehető legtöbb tesztet olvassuk el, általában ezekből kiderülhet, hogy megfelelő-e vagy sem.

Remélem tudtam segíteni ezzel a rendhagyó bejegyzéssel.

Tetszett a bejegyzés?

Csatlakozz a kütyü tesztek blog facebook közösségéhez!